הגשת החזר מס

הגשת החזר מס

ביצעת בדיקת החזר מס והגעת למסקנה שגם לך מגיע החזר מס. כל הכבוד! עשית צעד חשוב שרוב השכירים בישראל לא מבצעים. אך מה הלאה? כיצד מבצעים בפועל את הגשת הבקשה להחזר מס מרשות המיסים? אנחנו כאן כדי להסביר.

ישנן שתי דרכים עיקריות לבצע בקשה להחזר מס – באופן עצמאי או באמצעות מייצג. חשוב לדעת על ההבדלים המהותיים בין שתי השיטות בכל הקשור ליעילות, מהירות, התעסקות, זמן עבודה, ידע מקצועי וסכום ההחזר שניתן לקבל ממס הכנסה.

הגשת החזר מס עצמאית

הגשת החזר מס באופן עצמאי נעשה באמצעות מילוי טפסים רבים ולא כל אחד יודע איך למלא טופס החזר מס. הטופס הייעודי להגשת בקשה להחזר מס נקרא טופס 135 המוכר כדוח שנתי מקוצר לשנת מס. בטופס זה יש למלא נתונים שנתיים כאשר בנוסף למילוי פרטים אישיים ורישום סוגי ההכנסה בשנת המס.

לצורך מילוי הטופס יש להמציא טפסי 106 ממקומות העבודה בהם עבדת, לבדוק מול ביטוח לאומי אם קיבלת כספים בגין אבטלה/ מילואים/ גמלאות/ נכות, כולל בן או בת הזוג במידה שיש. לאחר מכן יש לערוך את כל המידע ולבצע חישוב של זכאות להחזר מס. ישנם אמנם מחשבוני מס חינמיים באינטרנט אך בדרך כלל הם אינם מדויקים בחישוב שלהם. ככל וקיימות הכנסות נוספות, יש לציין אותם בכל דוח שנתי שמוגש, לדוגמא, פיצויים, שבח מכירת נכס, פדיון קרן השתלמות ו/או תגמולים, פנסיה, קצבאות, רווחי/הפסד הון ועוד.

הטפסים וכל המסמכים הנלווים, כולל כאלה שמעניקים הטבות מס, יש להגיש פיזית לפקיד שומה במשרדי רשות המיסים הקרובים למקום מגוריך. חובה לצרף צילום של צ’ק מבוטל או אישור ניהול חשבון בנק כדי שמס הכנסה יידע לאיזה חשבון בנק להעביר את החזר המס.

כמה זמן לוקח לקבל החזר מס עצמאי?

החזר מס שנעשה באופן ידני, אם מתקבל, נכנס בממוצע לחשבון הבנק של המבקש בממוצע תוך שישה חודשים עד שנה מרגע הגשת הבקשה, תלוי בפקיד השומה שאליו הוגשה הבקשה.

חישוב מס?

טרם הגשת החזר מס, יש לבצע סימולציית חישוב החזר מס, לא בכל מקרה קיים החזר מס. קיימים מקרים שבהם במקום החזר מס, יוצא תשלום מס, לכן חשוב לבדוק לפני הגשה.

הגשת החזר מס אונליין 

הגשת בקשה באמצעות מערכת המייצגים מתקצר התהליך לחודשיים עד שלושה חודשים. הגשת החזר מס כזו נעשית כולה דרך האינטרנט וחוסכת זמן, בירוקרטיה, מילוי טפסים, תקשורת מול רשות המסים ובעיקר טיפול מקצועי שדואג לכך שהליך החזר המס יהיה יעיל ולא ייתקע – כל פנייה של המייצג לרשות המיסים נענית תוך מספר שעות. אם למשל חסר מסמך כלשהו, הטיפול של מייצג מאפשר לזרז את השגתו ולהמשיך מיידית את הליך בקשת ההחזר. 

המייצג מבצע עוד לפני הגשת החזר המס תחשיב מסודר. הליך זה קריטי משום שמס הכנסה מבצע בדיקה משלו על 6 שנות המס הקודמות ועלול למצוא חובות או תשלומי מס נמוכים מדי. התחשיב מוודא שהגשת החזר המס תניב סכום חיובי אשר יביא להחזר, ולא חלילה לדרישת תשלום מצד רשות המיסים.

הגשה דרך מייצג גם חוסכת התעסקות בהשגת הטפסים הדרושים לבקשת החזר המס. המייצג אחראי להנפיק עבור הלקוח טפסי 106, אישורים מביטוח לאומי ודואג לכל הבירורים הנדרשים לצורך הכנת הבקשה. הגשת החזר המס נעשית אונליין באמצעות חתימה דיגיטלית בה נותן הלקוח ייפוי כוח למייצג לפעול עבורו מול רשות המסים וביטוח לאומי.

החזר מס באינטרנט באמצעות מייצג מקצועי יוביל לגבייה מצידו של שכר טרחה שנע בין 12.5% עד 30% מסכום ההחזר, תלוי בגוף שמגיש את ההחזר עבורך, עלות הטיפול לחברת ביטן את ביטן פיננסים לאחר הנחה הינה 14.5% + מע”מ, מגובה ההחזר בפועל. התשלום מתבצע רק עם קבלת החזר המס לחשבון הבנק.

איך מתחילים? עם בדיקת החזר מס אונליין בחינם

כלי דיגיטלי חדשני ומשוכלל של ביטן את ביטן פיננסים מאפשר בצורה

פשוטה ומהירה לבדוק האם אתה זכאי להחזר מס. 

למידע נוסף על החזר מס לשכירים לחצו כאן!

אהבת את מה שקראת? ממשיכים לבדיקת זכאות

Call to Action Link