האם מגיע לי החזר מס?

משבר הקורונה, שינויים תעסוקתיים של אזרחים רבים והיציאה לחל”ת, הובילו רבים לנבור יותר בנושא החזר מס, שעד לאחרונה העסיק מעטים מדי.
כעת יותר ויותר אנשים פונים אלינו בשאלה “האם מגיע לי החזר מס?”

ובכן, החדשות הטובות הן שאם אתה שכיר, סיכויים גבוהים מאוד שהתשובה לשאלה זו היא חיובי. כ-80% מהשכירים במדינת ישראל זכאים להחזר מס הכנסה, אף על פי שרק כ-15% מהם זוכים לממש זאת בפועל. הבעיה: פסיביות יתר וחשש מיותר מרשות המיסים. אז אם בכל זאת מחפשים אפקט חיובי בכל משבר הקורונה המעיק על חיינו מאז מרץ 2020, הרי זה שיותר ויותר אנשים מתעוררים. תופעת החל”ת וחוסר היציבות, האבטלה וחוסר היציבות התעסוקתי החדירו לתודעה את האפשרות לבדיקת זכאות להחזר מס. כתוצאה מכך, כמות הנהנים מהחזר מס רטרואקטיבי, עד שש שנים אחורה, הולכת וגדלה.
    

תיאום מס

ישנן אינספור אפשרויות שיוצרות זכאות לקבלת החזר מס. תחילה ישנן הטבות מס רבות שלא כל האנשים מודעים לקיומן ומנצלים אותן עד תום. בנוסף, שכירים רבים כלל לא מודעים לכך שתיאום המס אמנם נעשה בתחילת שנת המס, אך תשלום מס ההכנסה בפועל צריך להיות מחושב בסוף שנת המס בהתאם להכנסה השנתית המצטברת.
כל שינוי שמתרחש במהלך השנה עשוי להשפיע. שינויים בהיבט המקצועי, הכלכלי או האישי בשש שנות המס האחרונות הם גורמים אשר בסבירות גבוהה עשויים לזכות אותך בהחזר מס הכנסה.
דוגמא לשינויים שעשויים לזכאות להחזר מס:

  1. עבודה אצל מספר מעסיקים באותה
    שנה.
  2. שינוי בעבודה – פיטורים, התפטרות, מעבר למקום עבודה אחר, יציאה לפנסיה, משכורות משתנות.
  3. שינוי מקום מגורים – ניתן לנכות את שכר הדירה המשולם ביעד החדש משכר הדירה שמשמש כהכנסה במקום בו גרת (במקרה שהנכס הושכר), והכל רק אם מדובר במעבר מגורים לצרכי עבודה. בנוסף, סכומים ששולמו למגורים באזור שמוגדר כ”שטח פיתוח”, יכולים לזכות בהחזר מס: א. אזור יהודה ושומרון וחבל עזה. ב. כל יישוב צפונה מקו רוחב 770. ג. כל יישוב דרומה מקו רוחב 570, כולל אזור ים המלח.
  4. זכאות לתואר אקדמי – בגין סיום תואר במוסד להשכלה גבוהה מוכר בישראל בלבד.
  5. סיום שירות צבאי – לפי פקודת מס הכנסה מוענקת למשתחררים משירות סדיר נקודת זיכוי ממס הכנסה למשך 36 החודשים הראשונים שלאחר חודש השחרור.
  6. ילדים עד גיל 5 – נקודת זיכוי ממס הכנסה במשך 5 שנים בגין כל ילד החל משנת המס שלאחר הלידה, וזאת בנוסף לנקודות הזיכוי בגין ילדים עד גיל 18. ההטבה ניתנת רק לאחד ההורים, בהתאם למצב המשפחתי ולשאלה מי מקבל את קצבת הילדים.
  7. גירושין או שינוי במצב המשפחתי – מס הכנסה קבע כי ניתן לקבל נקודות זיכוי ממס בשל גירושין.
  8. מוגבלות רפואית חדשה – אנשים עם נכות רפואית קשה יכולים לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה ועשויים לקבל החזר מס הכנסה רטרואקטיבי עד 6 שנים אחורה.
  9. תשלומים לפוליסת אובדן כושר עבודה – במסגרת פוליסה פרטית או פוליסת מנהלים לכיסוי אובדן כושר עבודה יזכו בהטבת מס.
  10. ילד/הורה נטול יכולת, בעיות קשה וריכוז עם אישור רפואי, אישור ועד השמה לילדים, השתתפות בהוצאות במוסד טיפולי עוד.ו
  11. בן או בת זוג שלא עבד במהלך אחד משש השנים האחרונות.
  12. תרומה למוסד שקיבל אישור מרשות המיסים, מינימום 190 ש”ח תרומה לשנה.
  13. אי ביצוע עדכון טופס 101 מידי שנה.
  14. ועוד שלל סיבות שניתן בגינן לקבל החזר מס.

בדיקת החזר מס אונליין

בדיקת החזר מס ניתן לבצע באופן עצמאי וחינמי בכלי הדיגיטלי והחדשני של ביטן את ביטן פיננסים. התהליך מבצע חישוב סיכויים לזכאות להחזר מס באמצעות שני שאלונים קצרים.
לחצו כאן לבדיקת זכאות להחזר מס.

החזר מס באינטרנט

הליך החזר המס אצל ביטן את ביטן פיננסים, הנמצא בפיקוח הדוק של ביטן את ביטן רואי חשבון, הוא היעיל והמהיר ביותר בישראל. הכל נעשה באופן דיגיטלי דרך מערכת מייצגים שחוסכת זמן ובירוקרטיה ומבצעת את כל הליך החזר המס אונליין, באמצעות האינטרנט, וכמובן מענה אנושי לכל שאלה שתעלה בכל שלב בתהליך.
תוך כמה זמן נעשה החזר המס באמצעות ביטן את ביטן פיננסים? בפרק זמן ממוצע של עד שלושה חודשים בלבד – הכי מהר בישראל. ההחזר כולל 4% נוספים בגין ריבית והצמדה ויכול להגיע לאלפי שקלים.

אהבת את מה שקראת? ממשיכים לבדיקת זכאות

Call to Action Link