תשלום מסים משולם מידי חודש ומחושב תמיד בצורה מצטברת. מסיבה זו שאני מבצע תיאום מס באתר רשות המסים כדאי לשמור על התאמה קרובה ככל הניתן למס שמחושב, כך שמטבע הדברים החזר מס אינו מיועד לאנשים שעבדו במשך כל השנה באותו מקום עבודה ללא שינויים. כמו כן, מי שחלו בחייו שינויים, הן בפן האישי והן בפן המקצועי, עשוי למצוא את עצמו זכאי להחזר מס. למשל: שינוי מקום מגורים, זכאות לתואר אקדמי, סיום שירות צבאי, הרחבת התא המשפחתי, גירושין ועוד. למרות השינויים הללו, המס שמחושב לא בכל מצב לוקח בחשבון את כל ההכנסות שהיו באותה שנה. ניתן להדגים זאת באמצעות מעסיק בודד שאינו רואה את כלל ההכנסות ממעסיקים אחרים, כל שכן אינו מודע להכנסות שהיו בכל רגע נתון בשנה קלנדרית, כך שתחת מצב זה החישוב המצבר מבחינת מס הכנסה נעצר, וברוב המקרים יתקבל החזר מס.
כיצד מחשבים את גובה ההחזר?
חישוב מס מבוצע על בסיס שנתי. החישוב מתייחס לכל מקורות ההכנסה כשכירים (נתייחס להכנסה כשכירים בלבד לצורך ההבנה): מחשבים את כלל מקורות ההכנסה ביחד ומבצעים חישוב של כל המס ששולם מכל מקורות ההכנסה. בשלב השני, משתמשים במחשבון נקודות זיכוי במס הכנסה, בו תידרשו להזין נתונים אישיים ומקצועיים עדכניים בגינם אתם מבקשים לקבל החזר מס, לכל שנה בנפרד. את מספר הנקודות שתקבלו, יש להזין במחשבון לחישוב מס הכנסה. בהערכה גסה, זהו המס החדש אותו אתם אמורים לשלם. כמו כן, חשוב לשים לב שפנסיה (חלק עובד) אשר אותה המעסיק מפקיד בשבילכם מוכרת מבחינת מס הכנסה כזיכוי של 35% מגובה ההפקדה (קיימת תקרה שנתית). בנוסף לזה, ישנם ניכויים (הוצאות) נוספות המוכרות לצורכי מס, כדוגמת תרומה לעמותה מוכרת. במידה ועל פי הבנתכם שילמתם יותר מס ממה שנדרשתם או שאתם עתידים לשלם בקרוב יותר משאתם צריכים – פנו לרואה חשבון מוסמך לטובת בדיקת החזר מדוקדקת. החזר המס נע בין מאות לאלפי שקלים ויותר. חשוב מאוד לבצע בדיקה יסודית ומעמיקה, אותה המומחים של ביטן את ביטן פיננסים מבצעים עבורכם, בצורה דיגיטלית מלאה באמצעות תהליך החזר מס דיגיטלי.
מה צריך לצרף לבקשה להחזר מס דיגיטלי?
הליך בקשה להחזר מס דיגיטלי מבוצע על ידי ביטן את ביטן פיננסים בצורה דיגיטלית מלאה, החל מהשלב של הזנת הפרטים, חתימה על ייפוי כח לרשויות, העלאת טפסים ועד חתימה על דוח שנתי ועדכון על קבלת התשלום.
הטפסים אותם יש לצרף או לחתום עליהם דיגיטלית הינם:
- טפסי 106 – בשלב הראשוני, חברת ביטן את ביטן פיננסים תפיק עבורכם את הטפסים באמצעות פנייה לרשויות הרלוונטיות – רשות המסים וביטוח לאומי – בהתאם לעניין. במקרים מסוימים לא יהיה ניתן להפיק טופס 106, אך לרוב יהיה מדובר בעובדי משרד הביטחון / משרד ראש הממשלה / משרד האוצר (נתונים חסויים). במקרים אלה נפנה לבעל ההחזר לקבלת נתונים.
- ייפוי כח רשות המסים/ביטוח לאומי – חתימה זו תתבצע באופן דיגיטלי באתר לאחר הזנת פרטים אישיים והפקת ייפוי כח על ידי ביטן את ביטן פיננסים.
- ייפוי כח ביטוח לאומי בן/בת זוג – כדי לבצע הליך החזר מס דיגיטלי מלא, אנו מחתימים את בן/בת הזוג על ייפוי כח ביטוח לאומי, לצורך הפקת נתונים מהמוסד לביטוח לאומי, כדוגמא – אבטלה/חל”ת, דמי לידה, איתור מקומות עבודה ב 7 שנים האחרונות ועוד. האישור נשלח לחתימה לכתובת המייל של בן/בת הזוג, אותה יש לציין בהליך הרישום לאתר. חשוב לציין פרטים מדויקים כדי שצוות ביטן את ביטן פיננסים יוכל להפיק נתונים בצורה תקינה ומבוקרת.
- טופס הקמת תיק שכיר ברשות המסים – חתימה דיגיטלית על טופס 5329.
- תעודת זהות + ספח – מסמכים חובה לצורך הפקת ייפוי כח רשות המסים – מתייחס לבעל ההחזר בלבד.
- העלאת טופס אישור זכאות לתואר + טופס בקשה לזיכוי מס, תואר אקדמי או תעודת מקצוע, בהתאם לנדרש ובחתימה דיגיטלית.
- טופס בקשה לזיכוי מס, במידת הנדרש, עבור ילד נטול יכולת, ועדת השמה, לקות למידה, בגיר נטול יכולת – העלאת טופס אישור ועדת השמה/נכות ביטוח לאומי/אישור נכות + חתימה על טופס רשות המסים בצורה דיגיטלית.
- גרוש – העלאת מסמך פס”ד גירושים.
- העלאת מסמך אישור ניהול חשבון או שיק מבוטל – חובה לצורך קבלת ההחזר ורשום על שם בעל ההחזר.
- חתימה על דוחות שנתיים לאחר סיום הכנה ולפני שידור לרשות המסים – חתימה דיגיטלית.
העלאת מסמכים/טפסים וחתימה על מסמכים דיגיטליים מבוצעת בצורה דיגיטלית מלאה, מכל מקום ובכל זמן המתאים לכם. החזר מס דיגיטלי מטופל עבורכם על ידי מומחי חברת ביטן את ביטן פיננסים.
האם ניתן להגיש בקשה באופן עצמאי?
ניתן להגיש בקשה באופן עצמאי להחזר מס שכירים. לצורך זאת תצטרכו לבצע באופן עצמאי את חישוב המס ששילמתם עד כה ואת המס אותו אתם נדרשים לשלם בהתאם לגובה ההכנסה ולנקודות הזיכוי שלכם. את הבקשה לא ניתן להגיש באופן דיגיטלי ותידרשו להגיע למשרדי מס הכנסה. חברת ביטן את ביטן פיננסים מציעה להגיש בשמכם בקשה להחזר מס דיגיטלי ולטפל בכל הבירוקרטיה הכרוכה בבקשה. (לשים קישור לעמוד בקשת החזר מס).
אם נמצאתי זכאי להחזר, מתי אקבל אותו?
על פי החוק, את החזר המס תקבלו לחשבונכם בתוך 90 יום מאישור החזר המס או עד ה-31 ליולי בשנת המס שלאחר שנת המס לגביה הוגשה הבקשה – לפי המאוחר בהם. במקרה של איחור בתשלום, מס הכנסה ישלם לכם ריבית. החזר מס דיגיטלי בסיוע של רואה חשבון מוסמך עשוי לזרז את מועד התשלום או לכל הפחות לא לגרור עיכוב. מניסיון חברת ביטן את ביטן פיננסים, אורך החזר מס דיגיטלי נע בין שלושה חודשים עד שנה (תלוי בפקיד השומה).
האם בכל מקרה אני זכאי להחזר, או שישנו אלמנט של סיכון?
מעבר בין עבודות ברוב המקרים מזכה בהחזר מס. עם זאת, ישנם מקרים שבהם מבוצע תאום מס עם הערכת הכנסות לא נכונה או שכלל לא מבוצע תיאום, כך שקיים סיכוי, אמנם קטן, שיהיו אנשים שיצטרכו להחזיר כסף במקום החזר. מסיבה זו, חשוב מאוד לבדוק מול המומחים של ביטן את ביטן פיננסים טרם הגשת החזר מס בפועל.