קיבוע זכויות לגיל פרישה

 

החל משנת 2014, כל מי שהגיע לגיל פרישה נדרש למלא טופס קיבוע זכויות, אשר עוסק בסוגיית פטור ממס ואופן משיכת כספי הפנסיה.

 

מהו טופס קיבוע זכויות לגיל פרישה?

טופס קיבוע זכויות (161ד) הינו טופס קבלת החלטה של גבר ואישה בזמן הגיעם לגיל הפנסיה. בטופס זה, נדרש לבחור על אילו כספים בעל הפנסיה יהיה מעוניין להחיל פטור ממס – כספי פנסיה, משיכת כסף במזומן או שלוב בין שתי האפשרויות. יש לקחת בחשבון, שבמידה ומבקשים לקבל את כספי הפיצויים ללא תשלום במס, אזי הקצבה החודשית לא תהיה פטורה ממס, ולהיפך. קיבוע הזכויות חשוב במיוחד כיוון שמצמצם בצורה ניכרת את חבויות המס.

 

כיצד מתחילים בתהליך?

  • טופס 161ד – טופס לקיבוע זכויות המועבר לידי פקיד השומה
  • טופס 161 מהמעביד ובו פירוט מלא של הסכומים העומדים לזכותו של הפורש.
  • דו”ח יתרות מקופות הגמל והפיצויים

 

מהי החשיבות של מילוי טופס קיבוע זכויות באופן מושכל?

מדובר בהחלטה בעלת השפעה, ולא ניתן יהיה לשנות אותה לאחר 3 חודשים מיום החתימה עליה. זוהי החלטה שתלווה את הגמלאי עד גיל 120. יעוץ נכון ומקצועי בקיבוע זכויות יביא לתוצאת מס מינימלית ואופטימלית לפורש.

 

החזרי מס דיגיטלי חברת ביטן את ביטן פיננסים

במסגרת שירותי משרד ביטן את ביטן פיננסים, אנו מציעים שירות של ייעוץ לקיבוע זכויות ופטור ממס, תוך ליווי אישי, מקצועיות ועם אפשרות להעלאת טפסים באופן מקוון.

אם התעניינת במאמר הזה כנראה יעניין אותך גם:

על כמה שנים אחורה אפשר לקבל החזר מס?

רוב האזרחים כלל לא יודעים שהחזר מס הכנסה ניתן לדרוש גם עבור אירועים או שינויים שהתרחשו לפני שנים. החוק במדינת ישראל קובע כי במהלך שנת מס ניתן להגיש בקשה להחזר מס עבור שש שנים אחורה. למה בכלל יש החזר מס? מתישהו בשנים האחרונות קרה לך אירוע מסוים, אולי אפילו שולי, אבל כזה שבעקבותיו מגיע לך ... להמשך קריאה